13:42 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار مالی

عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در اجرای قانون رفع موانع رقابت پذیر
پایگاه خبری راد: کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید در گزارشی تاکید کرده است که سازمان‌ها و نهادهای مختلف در اجرای قانون "رفع موانع رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور" در حوزه بازارهای مالی عملکرد ضعیفی داشته‌اند که باید مجلس و دستگاه‌های نظارتی برای اجرای سریع این قانون جدی‌تر ورود کند.
کاهش مالیات بر نقل و انتقال سهام، بورس را رونق می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: در ماه‌های گذشته مقدار مالیات شرکت‌های بورسی از نیم به یک دهم درصد کاهش یافت که می‌تواند به افزایش معاملات در بازار سهام کمک کند.
افزایش سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بورس ابوظبی
پایگاه خبری راد: جم سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بازار مالی ابوظبی طی سال گذشته میلادی بیش از ۱۰.۵ درصد افزایش یافت.
راه‌اندازی قراردادهای حق‌الامتیاز و مضاربه در بورس کالا
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس کالا با اشاره به راه‌اندازی معاملات قرارداد اختیار معامله زعفران گفت: در سال ۱۳۹۸ قراردادهای حق الامتیاز و مضاربه در بازار فیزیکی بورس کالا راه‌اندازی می‌شود.
افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره سازمان بورس با اشاره به افزایش حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه در سال جاری، گفت: درخواست تامین مالی از طریق بازار سرمایه بیشتر شده ولی با این حال فعالان اقتصادی باید روش‌های مختلف تامین مالی را بیاموزند و این کار نیاز به فرهنگسازی دارد.
بورس بازی بلدید؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به این که آشنایی با بورس و فعالیت در آن نقش موثری در زندگی افراد دارد، گفت: متاسفانه همه افراد جامعه بورس و فرصت‌های آن را نمی‌شناسند.
چهارمین همایش مالی اسلامی برگزار خواهد شد
پایگاه خبری راد: جلساتی که اساتید بازارهای مالی اسلامی ایران و مالزی با هم برگزار کرده‌اند برای بررسی اختلاف نظرها و ایجاد تجارب مشترک است.
  آژیر خطر IMF برای رشد اقتصادی صادرکنندگان نفت زده شد
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدیدی اعلام کرد کشورهای تولیدکننده نفت در خاورمیانه ممکن است از قیمت‌های بالاتر در سال ۲۰۱۹ سود ببرند اما ابهامات اقتصادی روی رشد آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت.
ضرورت حرکت به سوی اقتصاد با ثبات / معیشت مردم دغدغه من است
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال­زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست­های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی وصاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان­های اقتصاد صورت پذیرد.
ایجاد کانال‌های بانکی جدید مستقل از دلار بین ایران و اروپا یک رویا نیست
پایگاه خبری راد: بلومبرگ در گزارشی نوشت که پیشنهاد آلمان برای ایجاد کانال‌های جدید مالی و بانکی با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا می‌تواند محقق شود.
شاخص بورس تهران در آستانه فتح قله تاریخی 121 هزار واحدی
پایگاه خبری راد: با نوسانات قیمت ارز در بازار غیررسمی ایران شاخص‌های بازار سرمایه شاهد کانال شکنی و فتح قله‌های جدید هستند. به طوری که امروز شاخص کل بورس تهران تا این لحظه از نیمه کانال ۱۲۰ هزار واحدی فراتر رفته است.
با انتخاب «همتی» علامت‌های مثبتی در بازار پول و ارز ایجاد شد
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از مشاهده علامت‌های مثبت در بازار ارز و پول پس از انتخاب عبدالناصر همتی به ریاست بانک مرکزی خبر داد.
ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها بزرگترین چالش بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: در حالی که هنوز روش ارزش‌گذاری مشخص و قابل استنادی برای استارتاپ‌ها و عرضه آنها در بورس یا فرابورس وجود ندارد تعدادی از استارتاپ‌ها مدعی هستند ارزش میلیارد دلاری دارند و می‌گویند سرمایه گذار خارجی قسمتی از سهامشان را با چنین ارقامی خریده است. آن‌ها می خواهند با چنین ارزش‌هایی وارد بازار سرمایه شوند، اما عده‌ای معتقدند این ارزشگذاری‌ها نادرست است و آن‌ها سرمایه خارجی جذب نکرده‌اند.
آینده بازار ارز و نرخ سود بانکی
پایگاه خبری راد: مدیر امور پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: انتشار گواهی سپرده ریالی، ارزی و پیش فروش سکه سیاست کوتاه مدت برای مهار نرخ ارز است وگرنه در بلند مدت بانک مرکزی مهار نرخ سود سپرده را در دستور کار دارد و با توجه به منابع ارزی، پیش بینی می‌کنیم که در آینده در بازار ارز ثبات لازم ایجاد شود.
در جواب شمایی که موفقیت دیگران را بر نمی تابید!
پایگاه خبری راد: میثم رضایی یکی از معدود افرادی بود که در قامت یک بازرگان موفق( که البته گویی موفقیت وی خوشایند برخی از دوستان نبوده است) و رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو بارها نسبت به نتایج تصمیمات عجیب دولتی ها هشدار داد.